Ja i selerowa zupa krem z jabłkiem

Sama czasem nie wiem kim jestem. Czuję się niedzisiejsza, kompletnie nie z tego czasu. Utwierdza mnie w tym przekonaniu muzyka. Ta, która na mnie działa. Odkrywam ostatnio na nowo Fleetwood Mac. Jadę i słucham. Wracam do domu i słucham. No i jakby ktoś zobaczył w Centrum dziwnie pląsającą po chodniku ruda kobitkę w dodatku o 6.20 rano to właśnie ja. Szał mnie jakiś ogarnął i nogi same mi to robią słysząc muzykę. Oczywiście wszystko odbywa się bez świadków... Może i Wy posłuchacie???



ZUPA KREM SELEROWA Z JABŁKIEM

A na obiad zupa. Rozgrzewająca bo takiej mi właśnie potrzeba, pożywana i bardzo ale to bardzo pyszna. I pachnie tak, że nie da się jej nie ulec... Orientalne aromaty i swojskie smaki.


1 l. bulionu drobiowego
1 pojedyncza ugotowana pierś kurczaka
1 ugotowana pałka z kurczaka
1 szalotka
6 łodyg selera naciowego pokrojonych w plasterki
1 duża antonówka
trochę soku z cytryny
1,5 łyżeczki curry
1 łyżka masła
1 łyżeczka mąki pełnoziarnistej

Cebulę kroimy w piórka. Na patelni topimy masło i szklimy na nim cebulę. Dodajemy selera i smażymy do momentu aż będzie miękki. Następnie pruszymy mąką, mieszamy i posypujemy curry. Wlewamy na patelnię szklankę bulionu i zagotowujemy. Po lekkim przestudzeniu miksujemy na krem.
Pozostały bulion wraz z pokrojonym mięsem (pierś i pałka) zagotowujemy i dodajemy do niego krem selerowy.
Jabłko obieramy i kroimy w kostkę, skrapiamy cytryną by nie ciemniało i dodajemy do zupy. Całość ma się gotować ok. 5 minut.
Jest to pyszna, aromatyczna i bardzo rozgrzewająca zupa w sam raz na zimny jesienny dzień.

Komentarze

  1. to jedna z pyszniejszych zup :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chcę taką zupkę! Ale Ziutek powiedział: nie w tym tygodniu, więc muszę po czekać;(((

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty