Pierwszy razowy chleb oraz kurczak z anansem i grzybami Mun

Wujaszek Olo kiedy się ostatnio widzieliśmy wspomniał o braku możliwości zakupu prawdziwego razowca. Ubolewał nad spulchniaczami i innymi świństwami. A co ja zrobiłam? Oczywiście zaproponowałam, że mu prawdziwy chleb razowy upiekę. Poszukałam małą chwilkę i znalazłam przepis u Liski. Wczoraj wieczorową porą piekłam i wyszło... CUDO!!! najpyszniejszy razowiec jaki jadłam. Wilgotny, aromatyczny a przede wszystkim nie kruszący się.
Mam tylko nadzieję, że wujaszkowi zasmakuje... 
Przepis podaję za Liską z malutkimi modyfikacjami.
Zapraszam też na kurczaka. Tym razem pikantnego. Sobotnim gościom smakował a ja jadłam go jeszcze dzisiaj. Mniam. Bardzo lubię słodko ostre połączenia.

RAZOWIEC Z ZIARNAMI


Zaczyn:
250 ml wody
100 g płatków owsianych
50 g płatków żytnich
50 g maki żytniej pełnoziarnistej
50 g ziaren słonecznika
100 g aktywnego zakwasu żytniego (najlepiej dokarmionego dzień wcześniej)
15 g soli

Wszystkie składniki mieszamy i zostawiamy na noc w temp. pokojowej. Ja zostawiłam zamknięte w piekarniku "pod żarówką".

Następnie dodajemy:
10 g świeżych drożdży
240 ml wody
2 łyżki miodu
320 g mąki żytniej razowej
150 g mąki pszennej

Drożdże rozpuszczamy w wodzie, mieszamy dokładnie z rozczynem i pozostałymi składnikami. Wyrabiamy ciasto ok. 10 minut, następnie zostawiamy do wyrośnięcia na ok. godzinę.
Dwie foremki o pojemności ok. 1,5 litra każda wypełnić ciastem do 2/3 ich wysokości, u mnie była to średniej wielkości keksówka. Wcześniej smarujemy ją olejem i wysypujemy otrębami. Zostawiamy do wyrośnięcia, aż ciasto wypełni formę (powinno to zająć ok. 30-40 minut, u mnie zajęło godzinę).
Piekarnik nagrzewamy do 210 st C.
Wstawiamy bochenki, po ok. 10 minutach zmniejszamy temp. do 180 st C i dopiekamy ok. 35 minut.




PIKANTNY KURCZAK Z ANANASEM I GRZYBAMI MUN

4 piersi kurczaka
puszka ananasa w kawałkach
żółta papryka
2 ząbki czosnku
1 średnia cebula
4cm kawałek imbiru
2 garści grzybów Mun

2 łyzki sosu sojowego
sól, pieprz
łyżka mąki ziemniaczanej

łyżka ostrego sosu chili
sok z ananasa pozostały po odsączeniu
250 ml bulionu
łyżeczka mąki ziemniaczanej

olej  do smażenia

Grzyby gotujemy wg przepisu na opakowaniu i kroimy w paseczki.
Kurczaka kroimy w kostkę. Dodajemy sos sojowy, sól, pieprz i mąkę ziemniaczaną. Marynujemy kurczaka ok. 30 minut. W tym czasie przygotowujemy zalewę. Mieszamy bulion, sok z ananasa i łyżeczkę mąki.
Na patelni rozgrzewamy tłuszcz i smażymy na nim mięso. Gdy zacznie się rumienić dodajemy czosnek z cebulą i imbirem (wszystko drobno pokrojone). Smażymy kilka chwil. Dodajemy grzyby, ananasa oraz pokrojoną w kostkę paprykę. Przyprawiamy sosem chili, mieszamy. Dodajemy zalewę. Gotujemy kilka minut. Podajemy z ryżem.

Komentarze

  1. DLACZEGO! Ach dlaczego wszyscy kuszą mnie domowym chlebem jak ja go jeść nie mogę T_T ale przepis całkiem wydaje się być prosty Hum. Może spróbować dla PoMałża?

    OdpowiedzUsuń
  2. chleb cudowny!!! wyglada pysznie, chetnie zjadlabym kromke z maslem i to raczej nie jedna:)
    a kurczak tez zapowiada sie smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wierzyć się nie chce, że to pierwszy razowiec. :) Piękny. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kurczaka z tymi grzybami bardzo lubię, szczególnie za ich mięsistość :) chlebek wyszedł smakowity!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty