Ciasta, ciasteczka i garść Życzeń

Piekę i piekę, i końca nie widać. Wczoraj zrobiłam śledzie a dzisiaj upiekłam z zasmarkaną Córcią pierniczki, już sama rogaliki Wikingi, ciastka owsiane z żurawiną i orzechami oraz biała czekoladą, ciasto marchewkowe mocno cynamonowe. Zrobiłam też dwie sałatki, warzywną i gyros. Poza tym jutro będę pyrkotać kompot z suszu... już nie mogę doczekać się tego aromatu. Niewiele mi zostało do zrobienia. Pościel zmieniona, to co miało być nadprogramowo wyczyszczone zostało wykonane. Jutro tylko normalne codzienne sprzątanie :)

Małżon był dzisiaj na poczcie i odebrał moje dwie nagrody Candy. Prezentuję co następuje:
Anielica od Agaphci 


oraz zastaw wełny i uchwyty do torby oraz elementy do kolczyków od Crafttrioszki.


Jestem baaardzo szczęśliwa. Jeszcze raz dziękuję za wszystko.


W ubiegłe Święta na naszym stole zagościły niesamowite ciastka. Przepis zaczerpnęłam od Nigelli, z jej świątecznej książki. Chrupiące z wierzchu, lekko ciągnące w środku, obłędne połączenie smaków, i ten wygląd... nie ma jak czerwony, żurawinowy, bożonarodzeniowy akcent :)
Tak wyjątkowe, że już nie wyobrażam sobie bez nich Świąt! Pochłonęłyśmy już z Córcią po kilka... 


CIASTKA Z ŻURAWINĄ, ORZECHAMI I BIAŁĄ CZEKOLADĄ

150 g maki pszennej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli
75 g płatków owsianych nie błyskawicznych
125 g masła
75 g ciemnego cukru trzcinowego
100 g cukru
1 jajko
1 łyżeczka cukru z wanilią
75 g suszonej żurawiny
50 g posiekanych grubo orzechów włoskich (w oryginale pekanów)
100 g białej czekolady, drobno pokrojonej ( w oryginale 150 g drażetek z białej czekolady)

Do miski odmierzamy mąkę, proszek, sól i płatki owsiane.
W drugiej misce, najlepiej mikserem, ucieramy masło z wszystkimi rodzajami cukru a następnie z jajkiem. Dodajemy po kolei: sypkie składniki, żurawinę, orzechy i czekoladę.
Piekarnik nagrzewamy do 170 st. C. Z ciasta lepimy kulki wielkości orzecha włoskiego. Układamy je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w sporych odległościach. Pieczemy ok.12 minut by były jasnozłote. Nim zdejmiemy je z blaszki czekamy 5 minut by ciastka stwardniały.


Z okazji Świat Bożego Narodzenia wszystkim czytającym i korzystającym z moich przepisów Życzę radości, szczęścia, zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń. Rodzinnego biesiadowania, pięknych prezentów i atmosfery na jaką będziecie czekać z niecierpliwością do następnych Świat.

Pozdrawiam cieplutko.
Wiewióra
 

Komentarze

  1. Zdrowych, wesołych Świat oraz szczęśliwego nowego roku wiewiórko:) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  2. ach, te ciasteczka to chetnie bym Ci porwala:)

    zycze Ci pieknych, radosnych i szczesliwych Swiat,
    wspanialych pysznosci i mnostwa prezentow:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tobie również udanych i niezapomnianych świąt:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak Ty to robisz, że wygrywasz candy? To chyba już trzy! A ja się zapisuję, zapisuję, ostrzę zęby i nic!!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja Droga to patrząc na to ile razy się zapisywałam dopiero trzy :) cieszę się, że mi się udało i naszym nowym członkiem rodziny stała się Anielica :) no i wypadało by się rozprawić z tą wełną...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty