Krem Mocha w ramach rekompensaty i owocna sobota

Moje złe samopoczucie najbardziej dotyka mego Małżona. Sam sobie gotuje, ogarnia mieszkanie itp. Postanowiłam zrobić mu niespodziankę, piszę o niej z nadzieją, że mego bloga nie czyta :) memu Kawoszowi podam na deser Krem Mocha, na który to przepis znalazłam wczoraj na jednym z blogów. Wersja oczywiście lekko zmodyfikowana, w sumie bardziej kawowa niż Mocha :)

Poza tym sobota okazała się być dniem owocnym. Zrobiłam badania, byłam na zakupach, słuchając muzyki ze stronki Nurrguli i w towarzystwie Psiapsiółki ugotowałam bulion na nim barszczyk ukraiński oraz upiekłam ciasto drożdżowe, takie zwykłe z rodzynkami, jabłkiem i skórką pomarańczy... ach te aromaty!


KREM MOCHA

200 ml mleka 
1,5 łyżki mąki ziemniaczanej
300 ml mocnej kawy
5 łyżek cukru pudru
20 gram gorzkiej czekolady
długie biszkopty i czekolada lub kakao do posypania

Do zimnego mleka dodajemy mąkę i dokładnie mieszamy na słabym ogniu. Gdy się w miarę składniki ujednolicą, wlewamy kawę i cukier, zagotowujemy. Powinniśmy osiągnąć konsystencję budyniu. 
Gdy masa wrze, dodajemy posiekaną czekoladę. Czekamy, aż wszystko się rozpuści. Następnie przelewamy do pucharków i studzimy. Gdy ostygną wkładamy do lodówki na ok. 2 h. Przed podaniem dekorujemy.

Komentarze

  1. Oj, Pan Mąż nie powinien już więcej narzekać :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Pożarł całą miseczkę i mu smakowało o czym poinformował :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No i wreszcie Wiewióra wraca do życia! I dobrze, bo taką Wiewiórę kochamy i widzimy oczami duszy - taką, że w kilku miejscach na raz, a jak się rusza to się aż rozmazuje z tej prędkości. Krem brzmi apetycznie, aż szkoda, że ja poza kawą nic kawowego nie lubię. Buziole :* I fajt Wiewióra! FAAAAJT!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale ja uwielbiam wszystko co kawowe a krem wygląda obłędnie:))

    OdpowiedzUsuń
  5. To ja poproszę miseczkę tego kremu. Czekolada, kawa cóż więcej trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny przepis ..Zapraszam do mnie po wyróżnienie...

    OdpowiedzUsuń
  7. Super przepisy!!! Kilka z nich już zapisałam i na pewno zrobię w tym tygodniu!
    Zapraszam do spróbowania moich przepisków - www.brazylijskie.com.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty