Eliche w sosie carbonara z zielonym groszkiem i miętą

To kolejne danie zaczerpnięte z "Moich obiadów" Jamie'go Olivera . Robiłam je kilka razy choć Małżon sosów śmietanowych nie lubi i zawsze muszę je jakoś przerabiać na pomidorowe. 
Troszkę przepis zmodyfikowałam ale niewiele. Pasta ta jest niesamowicie szybka w przygotowaniu, kolorowa i świeża dzięki zieloności groszku i aromatowi mięty. Znajomi się nią zajadali, a także dzieciaki kiedy ją podałam jeszcze jak byłam nianią.


400 g makaronu Eliche (świderki) - w oryginale Farfalle czyli kokardki
8 wędzonego boczku pokrojonego w paseczki lub jeden gruby pokrojony w kostkę
3 garście zielonego groszku (może być mrożony)
100 ml śmietany kremówki (30%)
jajko
sól, pieprz do smaku
garść świeżo posiekanej mięty
solidna garść startego Parmezanu

Makaron gotujemy w osolonej wodzie. W tym samym czasie rumienimy boczek na rozgrzanej patelni. Nie trzeba dodawać tłuszczu gdyż tłuszcz wytopi się z boczku. Ze śmietany, jajka i przypraw robimy sos.

Na 2 minuty przed końcem gotowania makaronu dodajemy do niego groszek. Ugotowany makaron z groszkiem odcedzamy pozostawiając odrobinę wody. Wrzucamy go w towarzystwie mięty do usmażonego boczku. Mieszamy i póki jest gorący dodajemy sos. Szybko mieszamy by sos zgęstniał. 
W razie potrzeby, jeśli potrawa jest za gęsta, dodajemy wodę z makaronu.
Makaron przed podaniem posypujemy serem.

Komentarze

  1. Pyszna pasta. I jesli jeszcze autorstwa Jamiego Olivera to biore ja w ciemno :))

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Trochę jak carbonara. Czy może być suszona mięta z braku świeżej??

    OdpowiedzUsuń
  3. Agna kiedyś z braku świeżej robiłam z suszoną, choć to nie to samo mi smakowało :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty