Makaron ryżowy smażony z Kurczakiem i Grzybami Mun

Są takie dania, które weszły na stałe do kanonu ulubionych mego Małżona. Wracam do nich mile połechtana prośbą Lubego o właśnie TO danie czy inne. W tym tygodniu w kąt odeszły dania nowe. Lista co i kiedy została ustalona razem, propozycje o dziwo padały z ust Małżona a ja tylko wymyślam desery. 
Jak się okazało bez tego makaronu nie mogło się w zestawieniu obejść. Bardzo szybki, wspaniale aromatyczny i lekki. Przepis znaleziony gdzieś, kiedyś, w sieci.


200 g makaronu ryżowego
2 pojedyncze piersi kurczaka
pół średniej kapusty pekińskiej
2 cebule średniej wielkości
garść suszonych grzybów mun
3 łyżki sosu sojowego
2 łyżki gotowego sosu chilli (najsmaczniej po jednej ostrego i słodkiego)
2 łyżki oleju
sól, pieprz

Grzyby Mun przygotowujemy wg przepisu na opakowaniu. Odcedzamy, odkrawamy stwardniałe ogonki i kroimy na paski.
Z makaronem ryżowym postępujemy jak sugeruje producent na opakowaniu.Odcedzamy.
Mięso kurczaka kroimy na cienkie paski, solimy i pieprzymy, skrapiamy sosem sojowym, odstawiamy na kilka minut. Cebulę obieramy i kroimy, kapustę myjemy i kroimy w paski.
W woku rozgrzewamy silnie olej i smażymy na nim mięso przez 3 minuty, tak by się zrumieniło, cały czas mieszając dodajemy cebulę, grzyby mun, kapustę pekińską, sos chilli, mieszamy energicznie i smażymy dalsze 3 minuty. Dodajemy makaron, mieszamy i chwilę jeszcze podgrzewamy by smaki się połączyły.


Komentarze

  1. Wygląda bardzo apetycznie :-) Bardzo lubię ryżowy makaron. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. A jakie desery? Ja dziś wymiękłam, kupiłam sobie mentosy o syntetycznym smaku i zapachu, ale musiałam, bo robiło mi się słabo, a jakoś trzeba było dojechać do domu.
    Kupiłam patelnię:))) Wypasioną i można smażyć bez tłuszczu!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty