Mamusiom karmiącym czyli marchewka z ziemniaczkiem i pulpeciki

Trudno jest urozmaicać jadłospis mamy karmiącej. Dlatego też dzisiaj mała propozycja tak naprawdę nie tylko dla świeżutkich mam. Pierwszy raz marchewkę z ziemniaczkiem jadłam u mojej babci. Połączenie tego warzywa z groszkiem znają wszyscy a z ziemniakiem? otóż taka mieszanka jest smaczna, lekko słodkawa i przede wszystkim niewzdymająca. Idealny dodatek do wszelkich mięs lub solo. U mnie dzisiaj w towarzystwie pulpecików z drobiu w sosie koperkowym. 
Dla mnie ziemniaki na talerzu są już zbędne natomiast dla tych bardziej głodomornych jak najbardziej się nadają.


MARCHEWKA Z ZIEMNIACZKIEM

3 średnie marchewki
1 spory ziemniak
łyżeczka mąki
łyżeczka masła
sól, pieprz

Marchewkę kroimy w kostkę, ziemniaki także, oczywiście wcześniej obieramy. Myjemy na sitku. Wrzucamy do garnka i zalewamy wodą tak by był centymetr ponad warzywa.
Gotujemy z niewielka ilością soli na małym ogniu aż marchewka zacznie sie rozpadać. Dodajemy masło i mąkę, mieszamy i doprawiamy pieprzem.

PULPECIKI W SOSIE KOPERKOWYM

500 g mielonego mięsa drobiowego (u mnie pół na pół mięso z nóżek i piersi)
jajko
garśc koperku
czubata łyżka bułki tartej
sól, pieprz

250 ml bulionu drobiowego, ew. woda jeśli byłoby mało sosu
łyżka koperku
łyżeczka mąki pszennej

Mięso zagniatamy z reszta składników. Wilgotnymi dłońmi formujemy kuleczki.
W garnku zagotowujemy bulion. Wkładamy do niego kuleczki i gotujemy aż nie będą surowe. Do sosu wrzucamy koperek i całość zaprawiamy mąką. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku.

Komentarze

  1. Jestem mamą, oczywiście karmiącą, ale na szczęście moje dziecię je już samo;) ale tak czy siak - więcej takich lekkostrawnych przepisów!!!!!!A pulpeciki drobiowe bardzo często goszczą na naszym stole, mniam!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. pamietam z czasów dzieciństwa

    OdpowiedzUsuń
  3. Zachciało mi się pulpetów w sosie koperkowym ^^ Ale dla karmiącej mamusi to chyba lepszy olej rzepakowy z omega 3 niż zatykające żyły masełko ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty