Bułeczki Pszenno-Kukurydziane z Owsianką i Pestkami Dyni

Kiedy byłam nastolatka i mieszkałam jeszcze na Ursynowie obok mego domu był sobie sklep "U Grześków". Sprzedawano w nim pyszne , żółte bułeczki. Kukurydziane oczywiście. Wiedziona wspomnieniami postanowiłam upiec podobne. O dziwo udało mi się zarówno pod względem smaku jak i wyglądu. Najlepsze tego samego dnia ale następnego również smaczne.


250 g maki pszennej
100 g gęstej owsianki, u mnie to co zostało mi z przygotowywania mleka owsianego
100 g maki kukurydzianej
170 g wody
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru trzcinowego
10 g oliwy
10 g drożdży
garść pestek dyni

Drożdże łączymy z cukrem i mieszamy z wodą oraz oliwą. Wszystkie rodzaje mąki mieszamy z owsianką i solą oraz pestkami dyni. Stopniowo wlewamy wodę z drożdżami. Zagniatamy dość zwarte, miękkie i elastyczne ciasto. Przekładamy do wysmarowanej oliwą miski i zostawiamy na ok godziny do wyrośnięcia.
Piekarnik nagrzewamy do 220 st.C.
W tym czasie ciasto wyjmujemy na omączony blat, robimy z niego gruby wałek, który tniemy ostrym nożem na prostokątne bułeczki.  Odstawiamy je ułożone na wyłożonej papierem blasze by podrosły na 30 minut.
Bułeczki pieczemy ok. 15 minut razem z miseczką z woda na dnie piekarnika.
Bułeczki studzimy na kratce.


Komentarze

  1. Chętnie je zrobię przy następnej okazji, bo też nie mam co zrobić z pozostałościami po mleku owsianym (poza jogurtem owsianym), a szkoda, żeby tyle zdrowia się marnowało :) Bułeczki wyglądają pysznie :) Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale wyglądają! Przepyszne bułeczki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepięknie i apetycznie wyglądają. Muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  4. PS. Zapraszam do obserwacji bloga :) POZDRAWIAM!

    OdpowiedzUsuń
  5. z checia bym takiej buleczki sobie zjadla:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty