Okazało się i Norweskie Ciasto z Rabarbarem i Truskawkami

Okazało się, że mam zdrowego Syna! podejrzewałam to już od dawna ale wysyłanie dziecka na rożne badania wcale nie utwierdza rodzica w takim przekonaniu. Badania krwi potwierdziły jedynie silna alergię (ja wymyśliłam już inne choroby na podstawie norm jak się okazało dla dorosłych!), wczorajsze echo serca pokazało tylko, że serduszko jest zdrowe a maluch grzeczniutki. Krótko mówiąc jedno wielkie ufff!
Wypuściliśmy się też Synciem na zakupy i za nabyłam dla każdego coś fajnego, załatwiłam też kilka innych spraw jeszcze w związku z jego urodzeniem.

A potem już nie było tak wspaniale. Owszem sprawnie wróciliśmy do domu (bo dla tych co nie wiedzą podróżujemy autobusami ZTM więc to rzadko się zdarza), owszem Syn był grzeczniutki ALE tylko do 17ej. Potem były jęki i zrzędzenie z powodu niewiadomego. Nic kompletnie nie wprowadzam nowego do jadłospisu choć powinnam (Maluch ma już 3 miesiące!) a i tak co i rusz go obsypuje. Nie wiem co mam wykluczać z diety i tak ograniczonej. Odstawiłam jabłka ale nic to nie zmieniło. Może teraz spróbuje zrobić tydzień bezpestkowy? w gruncie rzeczy jem bardzo dużo białka właśnie w postaci pestek dyni i słonecznika. Od jutra odwyk! za to jabłka wracają, w małych ilościach ale muszę jeść coś surowego! w tym tygodniu planuje też eksperyment z ciecierzyca.

A teraz coś całkiem nie dla mnie czyli ciasto. Ponoć Norweskie i na pewno pyszne. Małżon pożarł w całości. Przepis znaleziony u Agi wzbogacony o truskawki.


1/4 szkl. masła stopionego
1/3 szkl. mleka
2 jajka
1/2 szkl. cukru
1 1/4 szkl. mąki pszennej
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 duża łodyga rabarbaru i trochę truskawek

Rozgrzewamy piekarnik do 180 st.C. Tortownicę o średnicy 20 cm smarujemy masłem i posypujemy bułką tartą lub wykładamy papierem do pieczenia. 
Rabarbar kroimy na mniejsze kawałki, truskawki też jeśli są wielkie. Jajka ubijamy z cukrem, aż masa będzie jasna i puszysta. Dodajemy roztopione masło, mleko i miksujemy. Dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia i miksujemy, aż się całość połączy. Ciasto wlewamy do przygotowanej foremki, wierzch posypujemy owocami. 
Wstawiamy do piekarnika i pieczemy ok. 35 minut. Po przestygnięciu posypujemy cukrem pudrem.

Komentarze

  1. Ooo, wygląda na łatwe i smakowite!!! Buziaki dla Olafka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Malzon wie, co dobre - tez pozarlabym w calosci :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie ciasta to ja lubię:) Moje już nieco większe dziecko też jest alergikiem i jak bym mniejszy to go ciągle wysypywało. Na szczęście wyrósł z tego i już może jeść prawie wszystko. Może i u Was tak będzie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie proste wakacyjne ciasta z owocami :) I dobra wiadomość, że synek zdrowy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. przepisy z truskawkami nigdy mi się nie znudzą! apetyczne ciasto:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy jeśli bym zamieniła roztopione masło olejem rzepakowym to czy ciacho też wyjdzie? Muszę uważać na poziom cholesterolu, więc unikam tłuszczów zwierzęcych na rzecz olejów roślinnych...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że jak najbardziej możesz zastąpić masło właśnie olejem :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty