Świąteczny Mus Buraczany z Orzechami

Nie jest to mój pomysł, niestety, ale z gazetki "Moje smaki życia" wprost z Biedronki (skądinąd sklepu, w którym zakupów nie robię bo nie znoszę). Za to mus ten na stałe zagości w naszym menu. Idealny do mięs wszelkich i nawet do pierogów z kaszą i serem, na które przepis niebawem pokażę. Dla mnie godny zastępca ćwikły :)


3 małe buraki
3 łyżki oliwy
1 ząbek czosnku
sok z połowy pomarańczy
1 łyżeczka soku z cytryny
garść orzechów włoskich
sól, pieprz

Buraki myjemy, zawijamy w folię aluminiową. Pieczemy około godziny w piekarniku nagrzanym do 200 st.C. Studzimy, obieramy i kroimy na kawałki.
Na patelnię wlewamy oliwę, wkładamy pokrojony czosnek i smażymy chwilę. Dodajemy sok z cytryny i pomarańczy, wkładamy buraki, przykrywamy i gotujemy ok 5 minut.
Studzimy i wkładamy do blendera razem z rozdrobnionymi orzechami. Miksujemy na mus i doprawiamy sola i pieprzem.


Może to być również świetny prezent dla kogoś bliskiego. Dlatego też przepis dodaje do akcji CudaWianki.


Komentarze

  1. Bardzo interesujący!Jeżeli piszesz, ze taki dobry to koniecznie do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam buraczki, a z orzechami nigdy nie jadłam. Wypróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam z orzechami i parmezanem...pycha!
    Narobiłaś mi smaku na Twoją świąteczną wersję, bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) a ja spróbuję z parmezanem... kocham ten ser :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty