Craquelin express czyli nasze słodkie śniadanie w komplecie

Nic mnie tak w weekend nie cieszy jak wspólne niedzielne śniadania. Razem szykujemy stół, we czwórkę zasiadamy, razem pijemy kakao i jemy to co udało mi się o świcie upiec. Najbardziej lubię poszukiwania przepisu na to co upiekę, lubię w nasze rodzinne poranki zaskakiwać bliskich czymś nowym i pysznym.
Tym razem udało mi się znaleźć to coś na blogu Anny AddioPomidory.
Jest to wypiek drożdżowy, słodki, puszysty, troszkę w smaku przypominający chałkę. Niestety mój cukier perlisty rozpuścił się całkowicie i nie chrupało tak jak miało ale i tak było pysznie. 
Piekłam w tortownicy 20 cm średnicy i z połowy poniższej porcji.Nawet najmłodszy domownik wsunął całą pajdkę :)



CRAQUELIN EXPRESS

750 g mąki
14 g drożdży instant
300 ml letniej wody
4 żółtka
250 g roztopionego masła
30 g drobnego cukru
szczypta soli
200 g cukru w perełkach

Łączymy wszystkie składniki oprócz cukru w perełkach, dokładnie wyrabiamy przez kilka minut na gładkie ciasto.
Przykrywamy ściereczką, odstawiamy na 15 minut w ciepłe miejsce.
Dzielimy ciasto na 2 nierówne części. Do większej dodajemy cukier w perełkach, łączymy dokładnie.
Na stolnicy rozkładamy mniejszą część bez cukru, na jej środku układamy ciasto z cukrem w perełkach.
Formujemy okrągły bochenek tak, aby słodkie ciasto znalazło się w jego środku.
Przekładamy do natłuszczonej foremki. Przykrywamy i odstawiamy w ciepłe miejsce do podwojenia objętości (ok. 1h).
Nagrzewamy piekarnik do temperatury 220 st.C.
Nacinamy szybko ostrym nożem, smarujemy ubitym białkiem i posypujemy perełkami cukru. Pieczemy 45 minut.

Komentarze

  1. Dołączam się do śniadania!
    Pyszny wypiek.

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda smacznie, chętnie bym spróbowała z masełkiem takiej bułeczki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszniutko to to wygląda, tylko to godzinne pieczenie mnie trochę przeraża. Chyba aż tak długo na śniadanie nie chcę czekać... Co nie zmienia faktu że przepis pozwolę sobię kiedyś wykorzystać. Póki co, w sobotnie i niedzielne poranki piekę scones!!!

    pozdrawiam // k

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty