o taaakie bułki...

...zawsze chciałam upiec! chrupiące, z wzorcowym pęknięciem i w kształcie wrzeciona. Udało się dzisiaj dzięki kornikowemu przepisowi na Banh mi. U mnie z podwójnej porcji przy czym otrzymałam 6 średniej wielkości bułeczek.


Składniki na preferment:
80 g mąki chlebowej
80 g wody
0,1 g świeżych drożdży (kulka wielkości główki szpilki)

Składniki na ciasto właściwe:
cały zaczyn
150 g mąki chlebowej
20 g mąki żytniej (u mnie razowa)
60 g wody
2 g świeżych drożdży
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka soli

Dodatkowo:
łyżka śmietanki kremówki wymieszanej z ociupinką wody do posmarowania


Wieczorem, dzień przed pieczeniem przygotowujemy preferment - wszystkie składniki mieszamy w miseczce na jednolitą pastę, przykrywamy folią spożywczą i zostawiamy na noc na kuchennym blacie. Zaczyn powinien zwiększyć objętość przez noc.
Następnego dnia rozpuszczamy drożdże z cukrem.
Do misy miksera przesiewamy mąki. Dodajemy wodę, zaczyn oraz preferment. Zaczynamy wyrabiać ciasto na niskich obrotach miksera. Kiedy ciasto będzie formować się w jednolitą kulę, wsypujemy sól i wyrabiamy ciastko 5-7 minut, aż będzie miękkie, delikatne i jednolite.
Wyrobione ciasto przekładamy do wysmarowanej oliwą miski, przykrywamy ściereczką i odstawiamy w cieple miejsce do podwojenia objętości na ok. 1,5 h, w połowie czasu składamy ciasto.
Po tym czasie wyjmujemy ciasto na blat, delikatnie wyrabiamy i dzielimy na 3 części. Każdą z nich formujemy w wałeczek i delikatnie spłaszczamy brzegi, wałkując je na blacie i rozciągając
Uformowane bułki układamy na blasze, przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 1h do wyrośnięcia.
Piekarnik rozgrzewamy do 200 st.C razem z kamieniem lub blaszką.
Bułki smarujemy śmietanką, nacinamy i przekładamy na rozgrzany kamień/blachę. Na dno piekarnika wysypujemy szklankę kostek lodu.
Bułki pieczemy przez 20 minut lub do ze złocenia się skórki. Studzimy na kratce.

 

Komentarze

  1. Śliczne!
    To sięgam po jedną na śniadanie...
    Miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje :) i wspaniałego weekendu Tobie życzę :)

      Usuń
  2. Ja mam osobiście małą obsesję na punkcie pieczenia chlebów i bułeczek. Narazie wybieram prostrze przepisy, ale idę do przodu. Bardzo fajny przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe z ta obsesja to tak jak u mnie :) ja staram się co i rusz korzystać z nowych receptur i rozwijać się w tej dziedzinie :)

      Usuń
  3. nie ma to jak coś drożdżowego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. dobre pieczywko do tego dobre dodatki i jest ok

    OdpowiedzUsuń
  5. taka bułeczki z masełkiem na śniadanie..mmm mniam!

    OdpowiedzUsuń
  6. !!! Nie chciałabyś wpaść do nas i nam piec i piec i piec... :)???
    Zauważam zmianę w zdjęciach:)) Fantastyczne! Nowy sprzęt??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już to widzę... my pieczemy a dziewczyny i chłopak szaleją :) byłoby wesoło to na pewno :)
      a co do zdjęć... dziękuję :) to zasługa Ewki z Domu Mokoszy, która mnie odważyła... tzn odważyłam się nie korzystać z trybu auto w aparacie i do tego program do obróbki i jest jak jest :) na razie czuje się w miarę usatysfakcjonowana :)
      pozdrawiam słonecznie :)

      Usuń
    2. Kochana, to już nigdy więcej auto! Różnica jest OGROMNA! Oczywiście na ogromny plus:) a z jakiego programu korzystasz, jeśli można zapytać;)

      Usuń
    3. :) dzięki :) korzystam z dwóch. Jest to Gimp 2.6 i http://pixlr.com/o-matic/
      fajna zabawa z nimi :)

      Usuń
    4. Tego drugiego nie znałam! Ale czad! Super:) Ja korzystam z picmonkey.com - wypróbuj sobie, choć niestety wiele fajnych funkcji zrobili dla upgrade'a;))

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty