Krucha Owsiana Krajanka z Truskawkami czyli poWeekendowe Łakocie odc.15

Mam truskawkowy czas. Praktycznie wszystko co robię do po łasowania jest z truskawkami. Sobota też minęła mi pod znakiem tego owocu. Dżemy, kompot, ciasto. Kończy się ich czas więc trzeba wykorzystać każdą malutką czerwoną truskaweczkę :) 
Ciasto jest łatwe w przygotowaniu i bardzo smakowite. Troszkę jak crumble ale bardziej kruche. Przepis podpatrzony u Ilki.



Krucha Owsiana Krajanka z Truskawkami 

ciasto i kruszonka:
1,5 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki cukru
szczypta soli
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 szklanki płatków owsianych grubych
(np. górskich nie błyskawicznych)
1/2 szklanki zimnego masła
1 białko jajka
nadzienie:
2 szklanki pokrojonych truskawek (ok.30 dag)
1/4 szklanki cukru
1 łyżka mąki ziemniaczanej



W misce siekamy wszystkie składniki na ciasto. Ma powstać kruszonka.
Odkładamy ok. 3/4 szklanki ciasta a resztę wsypujemy do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia.
Uklepujemy. Blaszka powinna mieć 20x20 cm ale ja piekłam w tortownicy o średnicy 28 cm i też wyszło ok.
Truskawki mieszamy z cukrem i mąką aż cukier troszkę się rozpuści.
Nadzienie wykładamy na przygotowany spód. Całość posypujemy kruszonką.
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180-190 st.C przez ok. 45 minut lub do czasu aż kruszonka będzie miała złoty kolor.
Wyjmujemy z piekarnika i odstawiamy na 10 minut.
Następnie kroimy na kwadraty lub prostokąty.
Ciasto można przechowywać kilka dni w metalowej puszce. Ja schowałam do lodówki z racji wysokich temperatur.

Komentarze

  1. Taka krajanka to byłoby coś do mojej porannej kawy!
    Smakuję wirtualnie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczny przepis i na pewno wychodzi bardzo dobre ;) Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  3. najlepsze ciasta są z owocami:d

    OdpowiedzUsuń
  4. dziękuję za miłe słowa! ciasto jest fantastyczne :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty