Tarta z botwinką i serem camembert czyli drugie danie po zupie :)

Dzisiaj miałam obiad z dwóch dań. Rzadko to się zdarza. Dzisiaj jednak oprócz zupy miałam kawał i to konkretny tarty jaką piekłam wczoraj dla siebie i Syncia. Delikatna w smaku, dość sycąca ale i pyszna. Bardzo spodobało mi sie połączenie smaku botwinki i sera pleśniowego. Przepis zaczerpnięty z "Moich smaków życia". U mnie z połowy poniższej porcji.


Tarta z botwinką i serem camembert

ciasto:
200 g mąki pszennej
1 łyżka drożdży instant (u mnie 15 g świeżych)
1/2 łyżeczki soli
1 jajko
60 ml wody
2 łyżki oleju

nadzienie:
2 pęczki botwinki
1 ząbek czosnku
150 g sera camembert
200 ml jogurtu naturalnego
3 jajka
sól, pieprz
olej do wysmarowania formy


Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy drożdże i resztę składników. Zagniatamy elastyczne ciasto.
Odstawiamy pod przykryciem na 40 minut.
Botwinkę myjemy, kroimy drobno i obgotowujemy w osolonej wodzie ok 3 min. Osączamy na sitku.
W misce mieszamy jogurt z jajkami, przeciśniętym czosnkiem, solą i pieprzem. Dodajemy botwinkę i mieszamy.
Piekarnik nagrzewamy do 190 st.C Formę smarujemy olejem i wylepiamy ciastem rozwałkowanym na pól cm grubości. Na ciasto wykładamy nadzienie oraz plastry sera. Zapiekamy ok 45 minut.


Komentarze

  1. Uwielbiam tartę i botwinkę, a połączenie tego w jedno jest z pewnością genialne! U mnie dzisiaj był barszcz z botwinki, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. alez tarta, pełna samych pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tarty mają dużo uroku, nie są skomplikowane w przygotowaniu, a smakiem wynagradzają czas pieczenia. Lubię sery we wszystkim, więc chętnie wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  4. dziewczyny! ta tarta jest i prosta w przygotowaniu i smaczna ;) polecam!

    OdpowiedzUsuń
  5. No, nie wiedziałam, że o czymś zapomniałam. Nie kupiłam botwinki !!!
    A miałam plan zrobić Twoją tartę ! No nic. Co się odwlecze...

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasia Ew. Zmodyfikowalam nieco przepis i 10 minut temu wyjelam tarte z piekarnika, mmmmmnnnniaaaaammm :D DZIEKI!!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty