Czekoladowe ciasto z wiśniami, bez jaj i mleka czyli poWeekendowe Łakocie odc.18

Ależ mi się chciało w sobotę czegoś czekoladowego!!! Małżon znowu wrócił z targu z pełnymi koszami więc miałam masę owoców do przetworzenia na rożne sposoby. Część owoców wykorzystałam do upieczenia ciasta. To jedno z lepszych ciast czekoladowych jakie jadłam. Ciężkie, wilgotne, pełne smaku. Idealnie się komponuje z sezonowymi owocami. Przepis znaleziony w Trochę Innej Cukierni, z moimi modyfikacjami.



Czekoladowe ciasto z wiśniami, bez jaj i mleka

1,5 kubka mąki
1/2 kubka cukru
1 łyżka cukru z wanilią
szczypta soli morskiej
3 łyżki kakao (lub 1,5 łyżki karobu)
1 łyżeczka sody
1/3 kubka oleju
1 łyżka octu (u mnie winnego)
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
1 kubek kompotu wiśniowego (albo zimnej przegotowanej wody tylko wtedy dodać nieco więcej cukru, ja użyłam wody ale cukru nie dodałam)
2 łyżki konfitury wiśniowej (u mnie dżem z żurawiny)

po garści wydrylowanych wiśni i jagód
cukier trzcinowy do posypania wierzchu

Suche składniki mieszamy i dolewamy do nich składniki płynne. Mieszamy łyżką tylko do ich połączenia. Przelewamy do tortownicy 18-20 cm wyłożonej papierem do pieczenia albo do natłuszczonej olejem foremki na babę.
Na wierzchu układamy owoce. Ciasto posypujemy cukrem trzcinowym.
Pieczemy ok. 25 minut w 180°C, do suchego patyczka. U mnie ciasto piekło się 45 minut.


Komentarze

  1. łohoho! ale wygląda! mniam, mniam.
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Już na sam widok / mimo,że po śniadaniu jestem / chce się choć kawałeczka...
    Mam wiele zaległych wpisów do przejrzenia, ale! Wiewióro ! Na pewno nadrobię zaległości, bo : bardzo lubię Twój blog a i jak wiesz inspirują mnie Twoje przepisy.
    Pozdrowienia serdeczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo Ci dziękuję za te słowa :) cieszę się, że zaglądasz do mnie i, że Cie inspiruję :) a wirtualny kawałek ciacha wysyłam natychmiast :)

      Usuń
  3. Czekoladowe ciasto i wiśnie, to dla mnie zawsze idealne połączenie:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. To mi się teraz chce jeszcze bardziej, niż zwykle :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładnie wyrosło! Aż nie mogę uwierzyć, że bez jaj :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uuu bardzo ładne! Czyli masz ode mnie ciasto na pocieszenie :) Ale na serio, to poproszę o adres, to wyślę Ci nagrodę pocieszenia, bo Twój pomysł rozbroił mnie dokumentnie, tylko wizja bobków była zbyt realistyczna :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty