Jogurtowo-pomarańczowe Scones czyli Słodki Czwartek odc.24

Robiłam już kiedyś sconesy ale wtedy mnie całkiem nie zachwyciły. 
W ubiegła niedzielę na śniadanie oraz dzisiaj na drogę upiekłam, korzystając z przepisu zamieszczonego w majowym EasyFood, który to magazyn dostałam od Kasi, najpyszniejsze i najprostsze bułeczki ostatnich czasów. Idealnie tez na deser czy kolacje z kubkiem kawy lub kakao.
Wilgotne, pełne smaku, bardzo pomarańczowe i słodkie. Niestety tylko dla mnie, a może to dobrze bo wszystkie zjem sama?!


Jogurtowo-pomarańczowe Scones

250 g mąki
70 g cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
po 1/4 łyżeczki sody i soli
45 g zimnego masła pokrojonego w kostkę
170 g jogurtu
skórka i sok z jednej pomarańczy

Piekarnik nagrzewamy do 180 st.C.
Mąkę, 60 g cukru, proszek, sodę i sól mieszamy w misce razem z masłem, palcami łączymy by powstały okruszki. Wlewamy wymieszane mokre składniki i zagniatamy ciasto.
Formujemy z niego płaski placek o średnicy 20 cm i układamy go na blasze wyłożonej papierem i kroimy go ostrym nożem na 8 trójkątów. Ja zwilżałam nóż w wodzie by było łatwiej. Posypujemy pozostałym cukrem i pieczemy ok 15-20 minut.
Wyjmujemy rumiany placek z piekarnika i jeszcze raz kroimy wzdłuż wcześniejszych nacięć.

Z 80 g cukru pudru, 1,5 łyżki mleka i pół łyżeczki ekstraktu z wanilii robimy lukier. Polewamy nim ostudzone bułeczki.



Komentarze

  1. Te nawet nie wyglądają jak scones ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne danie, przynajmniej tak wyglada - może wkrótce spróbujemy go zrobi ć sami. Tym bardziej, że składniki tego typu zawsze są w domu! :)
    Już jesteśmy ciekawi, co dobrego przygotujesz na piątek! :)

    Zapraszam do bliższego nas poznania – https://www.facebook.com/pages/Hotel-St-Bruno/197153900336090?ref=hl
    Mamy pakiety idealne dla rodzin, np. „Wakacyjna przygoda!”, o którym piszemy na naszym blogu! : )

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdroszcze, moje z jagodami spłasczyły się na ciasteczka, a twoje tak pięknie wyrosły.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne scones!
    Dodatek jogurtu i owoców bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam scones <3

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    http://ewakuchennie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Tego przepisu nie znam jeszcze ale koniecznie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. takie śniadanko to może trwać i trwać :) pycha!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty