Kebab z mięsa i ciecierzycy z jogurtowym sosem czyli Niedzielne Mielenie odc.17

Niedawno wróciłam do domu. Piękne słońce i prószący śnieżek sprawił, że aż chciało się iść... tymczasem nim ruszyliśmy do szkoły słońce zaszło i zaczął wiać wiatr zimny i przenikliwy. 
Przez breję śnieżno piaskowa brnęliśmy do szkoły, biblioteki i z powrotem a Syncio ryczał. Ogromnym plusem okazało się działające w domu ogrzewanie (nie ma jak przytulić się do ciepłego kaloryfera hihi) oraz fakt, że w lodówce czekał na nas rozgrzewający obiad, taki sam jak wczoraj.
Pyszne, lekkie, kotleciki grillowane na patelni, z mięsa, z dodatkiem ciecierzycy a do tego pieczone ziemniaki i mój ulubiony sos jogurtowy. 
Przepis podpatrzyłam w słodko-gorzkim świecie.


Kebab z mięsa i ciecierzycy z jogurtowym sosem

600 g mięsa mielonego wieprzowo-wołowego
200 g ugotowanej ciecierzycy (lub z puszki)
2 ząbki czosnku
1 łyżeczka suszonych płatków chili (u mnie pół łyżeczki mielonego)
1 łyżeczka ostrej papryki w proszku
1 łyżeczka curry w proszku
3 łyżki oliwy z oliwek

400 g jogurtu greckiego
1 ogórek
1 ząbek czosnku
1 pęczek pietruszki lub kolendry, u mnie koperek

Ciecierzycę rozgniatamy widelcem, czosnek przeciskamy przez praskę (ja je zmieliłam razem z mięsem). Dodajemy je do mięsa razem z pozostałymi przyprawami oraz oliwą z oliwek. Doprawiamy solą i pieprzem. Wszystko dokładnie mieszamy.
Masę mięsną przekładamy na deskę i formujemy z niej prostokąt o wysokości około 2cm. Nożem tniemy go na kwadraty i wkładamy do lodówki na jakieś 15 minut. Po tym czasie smażymy na patelni grillowej z obydwu stron.
Ogórka myjemy, ścieramy na największych oczkach tarki i porządnie odciskamy. Mieszamy z jogurtem, posiekanymi świeżymi ziołami i przeciśniętym czosnkiem. Doprawiamy do smaku solę i pieprzem.

Komentarze

  1. My też w drodze do szkoły trafiliśmy na paskudny wiatr, a tak się cieszyłam, że tylko - 6 :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaglądam pierwszy raz....;-) Fajny blog....a jedzonko tak apetycznie wygląda, kebab i sos jogurtowy - pyszności...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty