Gryczane ciasteczka korzenne z karobem czyli Slodki Czwartek odc.46

Wczoraj w chwili słabości postanowiłam upiec ciasteczka. To moja trochę mniej alergizująca wersja kruchych ciasteczek kakaowych. Przyznam, że smakowały wspaniale! i choć wiosna już przyszła nie miałam wrażenia że są nie na miejscu mimo, że pachniały cynamonem i goździkami. I zniknęły w brzuchach łakomczuchów nie tylko dwóch.
To taka mała zapowiedź :)


Gryczane ciasteczka korzenne z karobem

125 g mąki pszennej
100 g mąki gryczanej
100 g cukru
125 g masła 82%
1 jajko
szczypta soli
1,5 łyżki karobu
1,5 łyżeczki domowej przyprawy korzennej
2 łyżki mleka roslinnego (u mnie ryżowe z wanilią)

Masło siekamy w misce z cukrem, dodajemy jajko, mieszamy. Następnie dodajemy sól i mąki z karobem i przyprawami. Mieszamy tak, by ciasto przypominało okruszki. Dodajemy mleko i bardzo szybko zagniatamy. Zawijamy w folię i chłodzimy w lodówce godzinę lub dłużej.
Po tym czasie ciasto wyjmujemy na oprószoną stolnicę, wałkujemy i wykrawamy ciasteczka.
Pieczemy na papierze w 180 st.C ok. 15 minut.
Studzimy na blaszce, zdejmujemy lekko ostudzone.

Komentarze

  1. Ciekawi mnie przepis bardzo. Mam siostrzeńca co tylko z domowych pierniki je _ może mu gryczane zasmakują?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepis już jest powyżej :) smakują piernikowo więc kto wie :)

      Usuń
  2. ale smacznie wyglądają:))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  3. W weekend żona upiekła ciasto z kaszy gryczanej. Było bardzo przepyszne coś pomiędzy piernikiem a murzynkiem. Może podsunę przepis na pierniczki gryczane :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty