Babeczki serowe z kokosem i pomaranczowa nutka czyli poWeekendowe Lakocie odc.40

Przyznam szczerze, że ostatnio poszło mi w uda, przyczyny mogą być dwie, mam apetyt lub tak działają leki, które biorę... muszę się z tym pogodzić i liczyć na to, że z ubrań nie wyrosnę.
A co smacznego jadłam w weekend? otóż upiekłam serniczki, właściwie tylko dla siebie, choć i dzieciakom pozwoliłam na kawałeczek i na szczęście nic się nie wydarzyło.
Przepis ten rozpoczyna moje wielkanocne gotowanie. Zazwyczaj na same święta nie jestem w stanie zrobić wszystkiego na co tylko mam chęć więc smaki świąteczne towarzyszą mi już ok miesiąca wcześniej.


Ten przepis pochodzi z najnowszej KUCHNI (04/2014). Niestety nie mam dostępu do niepasteryzowanego mleka i sama nie przygotowałam twarogu :(

Babki serowe z kokosem i pomarańczową nutką

150 g miękkiego masła
250 g cukru pudru
2 laski wanilii
4 jajka
500 g twarogu
200 g semoliny
1 łyżeczka proszku do pieczenia
sok i skórka z pomarańczy
60 g wiórków kokosowych
masło i mąka do wysmarowania formy

Masło ucieramy z cukrem pudrem i ziarenkami wanilii.Do kremowej masy dodajemy żółtka i stale ucierając porcjami twaróg. Przesiewamy mąkę z proszkiem i po łyżce dodajemy do masy.
Cienka strużką wlewamy 2 łyżki soku z pomarańczy i mieszamy z wiórkami kokosowymi oraz drobno startą skórką.
Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli. Delikatnie łączymy z masą. Ciasto przekładamy do foremek wysmarowanych i wysypanych mąką.
Pieczemy ok 35 minut w 175 st.C.


Komentarze

  1. Swietne babeczki. Ostatnio przekonalam sie, ze kokos i pomarancza swietnie do siebie pasuja :)

    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty