Chrupiace burgery z soczewicy i pstraga czyli Srodowe Rybki odc.45

Odkąd pamiętam lubiłam wszelkiego rodzaju kotlety. Jeszcze jako dziecko na wycieczkach szkolnych koleżanki i koledzy oddawali mi swoje "mielone" i nie miało znaczenia czy były takie czy siakie, lubiłam i zjadałam choć mistrzostwo świata w mielonych miała moja mama. Dzisiaj jestem trochę bardziej wybredna ale jednocześnie otwarta na nowe smaki i połączenia.
 Burgery jakie zrobiłam wczoraj, wbrew pozorom, są intensywne w smaku i mają pysznie chrupiącą skórkę. Dobrze się formują, dobrze smażą. Są idealne jako lekki obiad czy przekąska. Pomysł podpatrzyłam Na Grabinie ale zrobiłam je po swojemu. Polecam!


Chrupiące burgery z soczewicy i pstrąga

250 g pstrąga ze skórą
150 g czerwonej soczewicy
sól, pieprz
łyżka posiekanego koperku
jajko
3 łyżki bułki tartej

Nagrzewamy piekarnik do 180 st.C.
W garnku zagotowujemy wodę, lekko solimy i wrzucamy opłukaną soczewicę. Gotujemy ok 20 minut na małym ogniu, powinna być praktycznie rozgotowana. Odcedzamy ją na sitku i lekko studzimy.
Pstrąga układamy skórą do dołu w naczyniu do zapiekania. Lekko solimy i pieczemy ok 15 minut. Po tym czasie ryba powinna być już upieczona i ładnie rozkładać się na segmenciki.
Z ryby usuwamy ości i oddzielamy mięso od skóry, wkładamy do miseczki razem z soczewicą, jajkiem, łyżką bułki, koperkiem i przyprawami. Formujemy 8 kotlecików, każdy obtaczamy w bułce.
Na patelni rozgrzewamy olej i smażymy kotleciki. Na rumiano z każdej strony.
Ja moje zjadłam po prostu z pomidorem ale do bułki czy ziemniaków też będą pasować.


Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty