Kostka kokosowa z kaszy jaglanej czyli Niedzielne Sniadanie odc.43 i Maly Lakomczuch w Kuchni odc.31

Mały łakomczuch ostatnio rzadko zaglądał do mojej kuchni. Oczywiście łasuje często ale rzadziej pomaga. W ten weekend wpadła do mnie ze stwierdzeniem "mamusiu musisz mnie nauczyć robić kaszę jaglana", powiedziałam "nie ma sprawy" i zabrałyśmy się do działania.
Tym razem przygotowałyśmy z kaszy kostkę. Na zimno, może być deserem ale równie dobrze lekkim słodkim śniadaniem. Wg blondasów hit weekendu idealny na każdą okazję. Córcia przygotowała przysmak prawie sama. Ja pomagałam z wrzątkiem i gazem a reszta to już jej robota!



Kostka kokosowa z kaszy jaglanej

125 ml kaszy jaglanej
250 ml mleka, roślinnego lub innego, u mnie bez laktozowe, musi nadawać się do gotowania
szczypta soli
2 czubate łyżki wiórków kokosowych
szczypta cynamonu
ew. 2 łyżki cukru trzcinowego lub do smaku delikatnego miodu
orzechy włoskiem, posiekane, do posypania

Kaszę płuczemy zimną wodą i przelewamy wrzątkiem.
Mleko zagotowujemy i wsypujemy do niego kaszę i sól. Gotujemy na małym ogniu, pod przykryciem, ok 10 minut. Po tym czasie wsypujemy słodzidło i wiórki oraz cynamon. Mieszamy, przykrywamy przykrywką. Odstawiamy w ciepłe miejsce na kolejne 10 minut.
Naczynie skrapiamy wodą, wkładamy do niego masę, wyrównujemy i chłodzimy. Przed podaniem kroimy na kwadraty i posypujemy orzechami.



Komentarze

  1. Fajnie mieć takiego małego łakomczucha w kuchni :D

    OdpowiedzUsuń
  2. :) inspirujący przepis na smaczną, zdrową i słodką przekąskę :)
    Pozdrawiam Małą i Dużą Wiewiórkę:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Czegoś takiego jeszcze nie jadłem :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie wygląda ta kostka :)
    Bardzo zdolne dziecię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy przepis, na pewno wypróbuję, bo wygląda znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za miłe słowa! daj znać czy smakowało :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty