Pszenny chleb z jablkami z zeliwnego garnka czyli Niedzielne Sniadanie odc.42

Uwielbiam piec chleby, szczególnie te, które można zapakować w żeliwny gar!
U Marty z bloga Co Dziś Zjem Na Śniadanie znalazłam ostatnio przepis na zakwasowy chleb z jabłkami. Zaintrygował mnie bardzo. 
Od razu nastawiłam pszenny zakwas, zrobiłam szafkowy rekonesans i okazało się, że mąka chlebowa jest obecna. Zagniotłam, poczekałam a potem już tylko wąchałam i wąchałam! zapach jest cudowny! połączenie pieczonych jabłek i zapachu gorącego chleba... konsystencja wilgotna, smak kwaskowy, bąbelków sporo. Bardzo fajny wypiek!


Pszenny chleb z jabłkami z żeliwnego garnka

150 g zakwasu pszennego (aktywnego)
500 g maki pszennej typ 750
2 łyżeczki soli
1 niewielkie jabłko, obranej i pokrojone drobno
350 ml ciepłej wody

Wszystkie składniki wkładamy do miski i mieszamy łyżką.
Garnek wykładamy papierem, wkładamy ciasto, przykrywamy pokrywka i odstawiamy na min 7 h.
Garnek z wyrośniętym chlebem wkładamy do piekarnika. Włączamy temperaturę 230 st.C. Pieczemy przykryty gar ok 30 minut. Po tym czasie zdejmujemy pokrywę i dopiekamy ok 15-20 minut. Chleb powinien być rumiany i wydawać głuchy dźwięk gdy postukamy w niego palcem.
Studzimy na kratce i kroimy kiedy będzie całkiem ostudzony.


Komentarze

  1. Oj, muszę spróbować bo pieke chleb w Żeliwnym garze ale najpierw nagrzewam pusty gar a potem wkładam chleb ...U ciebie podoba mi sie wygodniejsza opcja, no i jabłka nigdy nie dodawałam ;-)....Pozdrawiam BeA

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty