Przepis na Seksowne drozdzowki z jagodami czyli Slodki Czwartek odc.57

Uwielbiam połączenie ciasta drożdżowego i jagód, kocham jagodzianki a te bułeczki chciałam upiec już dawno. Ślinotok pojawił mi się jak tylko zobaczyłam je w "Kulinarnych wyprawach Jamiego". Czekałam tylko na jagody by je poczynić! 
Są niebywale delikatne, miękkie, idealnie wilgotne i puszyste a połączenie jagód z pomarańczą zachwyciło mnie zdecydowanie!





Seksowne drożdżówki z jagodami

25 g świeżych drożdży
375 ml ciepłego mleka
1 czubata łyżeczka mielonego kardamonu
2 duże jajka
szczypta soli
200 g drobnego cukru
50 g stopionego masła
800 g mąki pszennej
15 masła
75 g cukru dememrara

nadzienie:
400 g jagód
75 g cukru
1 pomarańcza

Drożdże rozpuszczamy w mleku, odstawiamy. jajka ubijamy w misce z solą, dodajemy kardamon, cukier, masło i 500 g mąki oraz zaczyn.
Całość mieszamy trzepaczką lub mikserem. Dodajemy pozostała mąkę. Ciasto zbieramy na środek isi, posypujemy mąką, przykrywamy  odstawiamy by podwoiło swoja objętość.
Jagody mieszamy z cukrem, miażdżymy tłuczkiem. Dodajemy skórkę otartą z pomarańczy.
Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia, smarujemy papier masłem i posypujemy 50 g cukru.
Kiedy ciasto wyrosnie wyjmujemy je na oprószony mąka blat. Rozciągamy na spory prostokąt. Łyżką cedzakową przekładamy z miski połowę jagód na ciasto.
Rozprowadzamy jagody na cieście, ciasto składamy w kopertę. I dalej zawijamy i składamy ciasto kilka razy.
Ciasto kroimy na 8 (w oryginale u mnie 12) części. Bułki układamy na blasze w sporych odstępach. W każdej robimy wgłębienie gdzie nakładamy pozostały jagodowy farsz. Bułeczki polewamy sokiem i posypujemy resztą cukru trzcinowego. Bułeczki przykrywamy ściereczką i odstawiamy na pół godziny.
Piekarnik nagrzewamy do 180 st.C.
Wkładamy bułeczki i pieczemy ok 20-25 minut. Powinny być rumiane i chrupiące.


Komentarze

  1. Wyglądają fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O mamo! Drożdżówy z jagodami, najpyszniejsze smaki lata. Przez te tegoroczne susze jagód w lesie dużo nie widzę a chętnie bym coś podobnego zrobiła. Mniamuśne!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty