Burgery z cukinii i indyka czyli Niedzielne Mielenie odc.24

To kolejna wariacja na temat mielonego, kotleta, jak i mięsa. małżon stwierdził, że woli tradycyjne, dzieci wołały o dokładkę. Ja myślę, że to miła odmiana po tych jak od mamy. Pełne smaków, z ekscentrycznie zielonymi akcentami. U nas z ziemniakami i surówką z pomidora i papryki. 
Przepis znalazłam u Anny.


Burgery z cukinii i indyka

500 g mielonego mięsa z indyka (u mnie z filetu z udźca)
200 g startej na grubych oczkach tarki cukinii
40 g posiekanego szczypiorku razem z cebulkami
1 jajko
2 łyżki posiekanej mięty
2 łyżki posiekanej kolendry
1 łyżeczka kuminu
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka świeżo zmielonego pieprzu
1 łyżeczka pieprzu kajeńskiego lub chili
olej do smażenia

Nagrzewamy piekarnik do temperatury 220 stopni.
Do miski wkładamy wszystkie składniki i łączymy. Chwilę wyrabiamy.
Z masy formujemy kotlety, każdy o wadze ok. 45 g, powinno ich wyjść ok 18.
Burgery obsmażamy około 4 minut na rozgrzanym oleju, powinny być złote.
Przekładamy je na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i pieczemy przez 5-7 minut.


Komentarze

  1. Fajny pomysł z tym dodatkiem cukinii :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie! Ja tam wole takie "kombinowane" wlasnie niz tradycyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale Ci pieknie wyszly! WOW!

    Pozdrowienia serdeczne
    Anna

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty