Gryczane muffiny o smaku szarlotki czyli Slodki Czwartek odc.59

Sezon jabłkowy trwa. Lubię jabłka w każdej postaci. W formie muffinkowej również. Tym ciastkom oprzeć się nie mogłam szczególnie, że łączą moje ulubione smaki i mąkę gryczana, tak lubiana przez nas ostatnio.
Przepis znaleziony TU.


Gryczane muffiny o smaku szarlotki 

ciasto:
150 g mąki gryczanej
100 g mąki pszennej (myślę, że można zamienić ja na gryczaną i będą równie smaczne ciastka)
100 g cukru trzcinowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżeczka cynamonu
2 duże jajka
100 g roztopionego masła lub margaryny
250 ml kefiru
3 kwaśne jabłka
kruszonka:
po 50 g mąki gryczanej i mąki pszennej
40 g cukru trzcinowego
50 g masła lub margaryny

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Formę wykładamy papilotkami.
Składniki kruszonki zagniatamy by miały postać okruszków. Odstawiamy.
Jabłka obieramy i kroimy na mniejsze kawałki.
Do miski przesiewamy obie mąki razem z proszkiem do pieczenia, sodą i cynamonem. Dodajemy cukier i mieszamy.
W drugiej misce mieszamy jajka z masłem i kefirem.
Płynne składniki przelewamy do suchych i krótko mieszamy do połączenia się składników. Na koniec wrzucamy kawałki jabłka.
Foremki napełniamy ciastem do 3/4 wysokości. Wierzch posypujemy kruszonką. Pieczemy 20-30 minut. Sprawdzamy patyczkiem czy są gotowe w środku.

Komentarze

  1. No i sie doczekalam :) Dziekuje i pozdrawiam
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  2. Porywam pomysł, bo szarlotkę kocham, a mufiny są eleganckie poza tym gryczanych nie robiłam :-)
    Dzięki za odwiedziny


    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty