Ciasto biszkoptowe z jablkami i jagodami czyli poWeekendowe Lakocie odc.63

Nie przepadam za ciastami biszkoptowymi ale czego się nie robi dla dzieci i Małżona. 
W sobotę upiekłam im ciasto biszkoptowe pełne nie tylko owoców ale też koloru, zapachu i smaku bowiem połączenie jabłek i jagód jest jednym z najlepszych owocowych połączeń.
Przepis pochodzi z "O jabłkach". Tym razem napotkałam przeszkodę w postaci braku masła w składnikach a jego obecności w sposobie wykonania. Wg własnego konceptu dodałam go tyle ile myślałam, że trzeba. Efekt świetny!


Ciasto biszkoptowe z jablkami i jagodami

250 g mąki pszennej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
170 g cukru pudru
1 łyżeczka cukru waniliowego
2 jajka
100 ml mleka
100 g masła
2 jabłka
150 g jagód
3-4 łyżki cukru trzcinowego
masło i bułka tarta do wysmarowania formy

Tortownicę o średnicy 24-28 cm smarujemy masłem i posypujemy bułką.
Nagrzewamy piekarnik do 180 st.C.
Masło rozpuszczamy jabłka obieramy i kroimy na cieniutkie plasterki.
Jajka ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę.
Dodajemy ostudzone masło, mleko i mąkę wymieszaną z proszkiem.
Miksujemy by składniki się połączyły. Przelewamy ciasto do tortownicy a na wierzch wysypujemy jagody, układamy plasterki jabłek. Całość posypujemy cukrem trzcinowym.
Ciasto pieczemy ok 40 minut, Przed podaniem możemy posypać cukrem pudrem.


Komentarze

  1. Ja uwielbiam ciasta biszkoptowe a to prezentuje się wyśmienicie:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty