Przepis na tort kawowo-czekoladowy czyli zalegly Slodki Czwartek odc.63

Doczekaliście się! zasiadam do pisania o torcie! wczoraj zmogło mnie choróbsko, przypadkowo trafiłam do lekarza i okazało się, że bez antybiotyku ani rusz :/
Przepis na torcisko znalazłam w KUCHNI 09/2014, jego autorka jest Anna Olson, poddałam go pewnym modyfikacjom i otrzymałam niezbyt słodki i bardzo czekoladowy tort!


Tort kawowo-czekoladowy

200 g mąki pszennej tortowej
150 g drobnego cukru
50 g kakao
3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
1/4 łyżeczki soli
70 g zimnego masła pokrojonego na kawałki
po 125 ml naparu mocnej kawy i mleka
łyżeczka cukru z wanilią
2 duże jajka

krem czekoladowy:
340 g czekolady deserowej (u mnie gorzka 70 %)
320 ml śmietanki kremówki
125 ml śmietany 18 % (kwaśnej)
szczypta soli
łyżeczka drobniutkiej kawy rozpuszczalnej

utłuczone ziarna kawy do dekoracji

Piekarnik nagrzewamy do 180 st.C a dwie formy o średnicy 20-21 cm smarujemy tłuszczem i wykładamy papierem do pieczenia.
W dużej misce umieszczamy przesiana mąkę, cukier, kakao, sodę i sól. Dorzucamy masło i miksujemy bo powstała kakaowa kruszonka.
Gorąca kawę mieszamy z mlekiem i łączymy z suchymi składnikami, następnie mieszamy z rozkłóconymi jajkami. Gdy ciasto jest gładkie nakładamy je do foremek i pieczemy ok 30 min.
Gotowe placki studzimy 20 minut w formie a potem na kratce.
Robimy krem. W kąpieli wodnej rozpuszczamy czekoladę, dodajemy śmietankę i kawę, mieszamy by powstała gładka masa. Zdejmujemy z ognia, dodajemy kwaśną śmietanę i sól. Mieszamy.
Studzimy, czasem mieszając, w temp. pokojowej.
Na koniec roztrzepujemy trzepaczką.
Kremem smarujemy jeden z blatów ciasta, przykrywamy go drugim i całość tortu pokrywamy reszta kremu. Wierz i boki możemy udekorować tłuczonymi ziarnami kawy.
Tort chłodzimy 2 godziny w lodówce i podajemy.


Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty