Wyjatkowe Klopsiki Chili Con Carne

Były w planie na niedzielę. Sytuacja wyglądała jednak tak, że mielonego i gołąbka jedliśmy tego dnia u teściowej. Ufff! mały odpoczynek od gotowania!
 Klopsiki produkowałam w poniedziałkowe przedpołudnie byśmy jedli je dwa dni, ze ślinotokiem i smakiem wielkim.
Przepis wyszperałam w "15 minut w kuchni" Jamiego Olivera.
Przygotowanie zajęło mi jednak zdecydowanie więcej minut. Przyczyną był brak w sklepie pieczonych papryk w oliwie, musiałam więc upiec je sama. Wprowadziłam tez kilka innych zmian.
Warto było pokombinować bo sos do klopsików jest przepyszny!


Klopsiki chili con carne 

600 g chudej mielonej wołowiny
1 czubata łyżeczka przyprawy garam masala
oliwa
3 pieczone papryki czerwone (w oryginale z oliwy, u mnie po prostu upieczone i obrane ze skórki)
2 dymki ze szczypiorkiem
1 łyżeczka wędzonej papryki w proszku
300 g przecieru pomidorowego
puszka 400 g krojonych pomidorów
1 pęczek świeżej kolendry (pominęłam)
puszka czerwonej fasoli
szczypta kminu
1 limonka

Mięso mielone mieszamy z przyprawami, doprawiamy solą i pieprzem.
Dzielimy na ok 20 kawałków, z których toczymy kuleczki. Smażymy je na patelni z rozgrzanym tłuszczem. Regularnie potrząsamy by równomiernie się rumieniły.
W blenderze miksujemy na gładki sos pieczone papryki, 2 dymki, wędzona paprykę, przecier i pomidory, połowę kolendry, doprawiamy solą i pieprzem.
Sos wlewamy do rondla, blender płuczemy odrobina wody, wodę wlewamy również do rondla. Rondel stawiamy do dużym ogniu. Sos zagotowujemy.
Fasolę płuczemy na sicie. Wrzucamy na patelnię z klopsikami. Posypujemy kminem.
Obsmażone klopsiki przekładamy do rondla z sosem. Wyłączamy gaz pod patelnią z fasolą.
Klopsiki dusimy w sosie ok 20 minut. Po tym czasie fasolę przekładamy również do rondla. Mieszamy.
Klopsiki podajemy z ryżem, bulgurem, kuskusem, pieczywem... z czym chcemy :)
Dekorujemy je kolendrą (u mnie natka pietruszki), ew. posiekaną dymką, skrapiamy sokiem z limonki.


Komentarze

  1. Kiedyś miałam zamiar sprawdzić, czy jego dania w 30 minut naprawdę da się zrobić w 30 minut. W te 15 minutowe nie bardzo wierzę, ale może, jak się używa gotowych produktów, to się da;) A klopsiki w pomidorowym sosie lubię bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna sprawa, też nie wierzyłem że uda się w 15 minut ale się udało. Bez pośpiechu każdy w 20minut zdąży. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo cieszę się, że 15 minut wystarczyło Ci do przygotowania tych klopsików :) ale przede wszystkim, że smakowały!

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty