Bęc! i Pęczotto na cydrze z pieczarkami i pomidorkami

Bęc! i rzeczywistość ustawia Cię do pionu na nowo.
Wyobraźcie sobie taką sytuację. Matka odbiera syna z przedszkola, radości jest co niemiara bo jakimś cudem jeszcze jasno na dworze. Sił mają sporo więc ścigają się ile sił w nogach. Mijają jedną metę, wgrywa syn, drugą, wygrywa syn, zaraz ma być ta trzecia (tym razem latarnia nie śmietnik), postanawiają biec razem za rękę. W pewnym momencie matka zwalnia, coś jest nie tak. Załomotało w piersi, zakręciło się w głowie, zaczyna śnić coś natrętnego a potem...

Ocknięcie, Syncio podnosi mnie z chodnika. Popycha moje plecy a jakiś mężczyzna już biegnie by spytać czy nic się nie stało. Jechał samochodem i zobaczył jak syn próbuje mnie podnieść... Mój mały bohater! matka upadła, matkę trzeba podnieść, zero paniki... Nie pamiętam nic, dopiero po chwili zaczyna do mnie docierać co się stało.
Strach nie lada. Od razu idę do przychodni obok, której to się wydarzyło. Ekg, glukoza, ciśnienie i wizyta u lekarza, skierowanie do kardiologa.
Dzisiaj zamiast Blogotoku w Kielcach wizyta u ww. Sterta badań do wykonania i informacja, że ekg wskazuje na powiększenie przedsionków serca. Badania typu echo serca, holtery i rozbudowana morfologia może wskażą czym spowodowana była moja utrata świadomości. Ech...


Porzućmy jednak te ponure rozważania. Praca powoduje, że nie tak często jakbym chciała proponuję Wam smakowitości. Pęczotto jakie dzisiaj opiszę robiłam około tygodnia temu.
 Jest sycące, pachnące i niezbyt trudne w przygotowaniu.
 Przepis pochodzi z książki "Apetyt na Polskę" i jest autorstwa Elizy Mórawskiej.



Pęczotto na cydrze z pieczarkami i pomidorkami

360 g pęczaku
1 l bulionu warzywnego
125 ml cydru
1 cebula
2 ząbki czosnku
2 łyżki oliwy
300 g pieczarek
szczypta chili
szczypta tymianku
1/2 pęczka natki pietruszki
10 pomidorków koktajlowych
40 g świeżo startego parmezanu

Obraną cebulę drobno kroimy a czosnek siekamy.
W rondlu rozgrzewamy oliwę i podsmażamy pieczarki pokrojone w cienkie plasterki, posypane 1/2 łyżeczki soli. Gdy sok puszczony przez grzyby wyparuje zdejmujemy pieczarki z patelni.
Na drugiej łyżce oliwy szklimy cebulę, wlewamy cydr i go lekko odparowujemy.
Dodajemy czosnek a po minucie opłukaną kaszę.
Mieszamy energicznie.
Następnie wlewamy po chochelce bulionu. Każdą kolejną chochelkę gdy kasza wchłonie płyn.
Po ok 15 minutach pęczak powinien być miękki.
Na patelni grillowej grillujemy pomidorki na gałązce.
Gdy pęczotto będzie gotowe dodajemy chili, tymianek, sól, pieprz oraz parmezan i pieczarki.
Podajemy z pomidorkami, płatkami parmezanu i natka pietruszki.

Komentarze

  1. Ojej! Kochana trzymaj się jakoś... a już miałam nadzieję że puentą będzie ciąża...

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana nie ma niczego wazniejszego, niz zdrowie! Dbaj o siebie proszeScSciskamK!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieje ze to nic powaznego.Sciskam

    OdpowiedzUsuń
  4. Czizas Krajst, ale mnie przestraszyłas!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo wszystkim dziękuję za troskę! dzisiaj czuje sie lepiej a jutro zaczynam sukcesywnie robić badania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana jeszcze raz zdrowia życzę

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty