Buleczki kardamonowe z marcepanem i kokosem czyli Niedzielne sniadanie odc.69

Ostatnio w każdy niedzielny poranek piekę.
Są to zazwyczaj słodkie bułeczki w rożnych odsłonach. 
Dzisiaj słoneczko obudziło mnie razem z Córcia tuż po siódmej i zaraz zakasałam rękawy!
Powstały wspaniałe maślane ślimaczki z pysznym nadzieniem. 
Przepis znaleziony na blogu Pistachio :)



Bułeczki kardamonowe z marcepanem i kokosem

ciasto:
150 g masła
200 ml mleka
40 g świeżych drożdży lub 1 torebka (7 g suszonych)
2 szczypty soli
80 g cukru trzcinowego
1 jajko
2 łyżeczki mielonego kardamonu
500 g mąki pszennej (typu 550)

nadzienie:
140 g marcepanu
2 łyżeczki kardamonu
50 g miękkiego masła
1/2 szkl. wiórków kokosowych

do posmarowania:
1 roztrzepane jajko
opcjonalnie cukier perlisty


W rondelku podgrzewamy mleko razem z masłem doprowadzając je prawie do wrzenia.
Zdejmujemy z ognia i studzimy. Powinno być letnie.
Dodajemy drożdże, mieszamy i odstawiamy na 5 minut.
Do dużej miski wsypujemy cukier, mąkę, kardamon i sól. Mieszamy.
Dodajemy jajko i mleko z masłem oraz drożdżami. Całość wyrabiamy mikserem ok. 5 minut. Ciasto powinno być gładkie.
Miskę przykrywamy ściereczką. Odstawiamy ciasto do wyrośnięcia na 40-50 minut.

Składniki nadzienia mieszamy na gładką masę.

Wyrośnięte ciasto wykładamy na blat i chwilę wyrabiamy.
Dłońmi lub wałkiem rozciągamy ciasto na prostokąt o grubości 1 cm.
Smarujemy je mieszanką marcepanowo-maślaną.
Zwijamy ciasto w roladę i kroimy w 2 cm plastry. Układamy je na dwóch dużych blachach wyłożonych papierem do pieczenia.
Pomiędzy ciastkami powinny zostać 4 cm odstępy.
Blachy z ciastkami odstawiamy na 1/2 - 1 godzinę do ponownego wyrośnięcia.

Jajko mieszamy z łyżką wody. Smarujemy jajkiem bułeczki. Wierzch posypać cukrem perlistym ja tego nie zrobiłam bo cukru zbrakło.
Ślimaczki pieczemy w temp. 180 st.C przez 13-15 minut na złoty kolor. Studzimy na kratce.


Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty