Bezglutenowe niemieckie pierniczki (Elisenlebkuchen) czyli poWeekendowe Lakocie odc.108

Jeśli macie poniższe składniki naprawdę warto je wykorzystać by upiec te ciasteczka! z wierzchu chrupią w środku są wilgotne niczym masa makowa w makowcu albo marcepan... ciasto musi niestety leżakować ale jeśli dziś je zagnieciecie jutro będziecie piec :) 
Przepis pochodzi z bloga Pistachio.




Bezglutenowe niemieckie pierniczki (Elisenlebkuchen)

235 g cukru
3 jajka (po 55 g każde)
1/2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki mielonych goździków
1/8 łyżeczki mielonej kolendry
1/8 łyżeczki mielonego ziela angielskiego
1/8 łyżeczki świeżo startej gałki muszkatołowej
1/4 łyżeczki mielonego kardamonu
1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
60 g drobno posiekanych orzechów laskowych (użyłam mielonych)
60 g drobno posiekanych migdałów (zmieliłam)
120 g zmielonych orzechów laskowych
30 g zmielonych orzechów włoskich
100 g kandyzowanej skórki pomarańczowej (u mnie cykata)
skórka starta z 1/2 cytryny
skórka starta z 1/2 pomarańczy (u mnie z mandarynki)

opłatki do wypieków (opcjonalnie)- nie użyłam

lukier:
utarty z cukru pudru i soku z cytryny

Mielone orzechy i migdały miksujemy malakserem lub blenderem ze skórką pomarańczową na gładką masę.
Chodzi o to by skórka była bardzo rozdrobniona. Dodajemy orzechy i resztę składników.
Wszystko miksujemy mikserem lub łączymy łyżką do połączenia.
Miskę przykrywamy folią spożywczą i wstawiamy do lodówki na 24 godziny To ważne bo po tym czasie ciasto zgęstnieje.

Piekarnik nagrzewamy do 200 st.C. Blachę wykładamy papierem do pieczenia.
Na każdy opłatek nakładamy łyżeczką masę i formujemy półokrągłe pierniczki lub też tak jak ja zrobiłam masę wykładamy łyżeczką wprost na papier na blachę, ja ciastka formowałam dłońmi.
Pieczemy 12-15 minut do uzyskania lekko złocistego koloru. Przekładamy upieczone pierniczki na kratkę by wystygły.
Jeśli pieczemy bez opłatków przed zdjęciem ciastek z blachy należy poczekać minutę.
Jeszcze ciepłe ciastka lukrujemy lukrem utartym z cukru pudru i soku z cytryny.

Komentarze

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty