Drozdzowa baba z rumowym lukrem czyli Slodki Czwartek odc.99

Wielkanoc zbliża się wielkimi krokami. Nim nadejdzie przede mną jeszcze urodzinowa impreza dzieci ale jakoś o niej nie myślę. Dumam nad menu świątecznym wypróbowuje nowe przepisy.
W marcowej KUCHNI znalazłam przepis na babkę drożdżową. Miałam pewne obawy bo zazwyczaj bay drożdżowe albo mi wypływały góra z formy albo były suche.
Ta okazała się wyśmienita! bardzo puszysta i delikatna ale jednocześnie wilgotna i dłuuugo świeża! i ten pachnący rumem lukiem... dla mnie zdecydowanie do upieczenia na Wielkanoc :)


Drożdżowa baba z rumowym lukrem

ciasto:
70 g rodzynek
100 ml rumu
50 g drożdzy
100 g cukru
400 g maki pszennej
200 ml ciepłego mleka
4 żółtka
60 g mię
miękkiego masła
po łyżeczce startej skórki z cytryny i pomarańczy
lukier:
60 g cukru pudru
po pół łyżki rumu i wody
kilka kropli soku z cytryny

Rodzynki namaczamy w rumie. Odstawiamy na pół godziny.
Drożdże rozcieramy z łyżeczka cukru i ćwierć szklanki ciepłej wody. Odstawiamy by zaczyn wyrósł.
Do miski wsypujemy połowę mąki i zagniatamy razem z mlekiem i solą. Dodajemy zaczyn, mieszamy.
Dorzucamy cukier, żółtka, masło i skórki oraz resztę maki. Zagniatamy. Ciasto powinno odchodzić od ręki i miski wówczas jest dobrze wyrobione.
Przykrywamy ściereczką  i odstawiamy by wyrosło na min. godzinę.
Gdy podwoi objętość dodajemy osączone rodzynki i znowu wyrabiamy.
Przekładamy do wysmarowanej masłem i wysypanej maka formy. Odstawiamy na 1,5 godziny by wyrosło.
Piekarnik nagrzewamy do 180 st.C. Pieczemy babkę ok 45 minut. Sprawdzamy patyczkiem czy jest w środku upieczona.
Po ostudzeniu polewamy lukrem utartym z cukru pudru, rumu, wody i soku z cytryny.

Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty