Tatarskie pierogi z wolowina czyli Niedzielne Mielenie odc.35

Robi się je szybko i mimo tego, że  są dość przaśne to efektowne danie, szczególnie jeśli pobawimy się i w ciekawy sposób zawiniemy brzegi pierogów. 
Przepis pochodzi z "Mamuszki" i podobno jest to potrawa Tatarów krymskich. 
Ja go zmieniłam wg własnych potrzeb i możliwości (np. jagnięcinę zastąpiłam wołowiną).
Ja tam nie wiem ale mogą zagościć na moim stole na dłużej gdyż są przepyszne szczególnie w buraczanym towarzystwie!!!


Tatarskie pierogi z wolowina

ciasto:
250 ml zimnej wody
1 roztrzepane jajko
po 1/2 łyżki cukru i oleju
1/2 łyżeczki soli
500 g mąki pszennej
nadzienie:
200 g mielonej wołowiny
1 cebulka dymka, posiekana
1 łyżka śmietany

olej do smażenia

Do miski wlewamy wodę, dodajemy jajko, cukier, sól i olej. Zagniatamy ciasto dosypując po trosze mąkę.
Zagniecione ciasto chowamy do lodówki na 30 minut.
Mięso mieszamy w misce z cebulą, śmietaną i solą oraz pieprzem.
Ciasto i farsz dzielimy na 6 części. na stolnicy rozwałkowujemy każdy kawałek ciasta na kółko o średnicy ok 20 cm.Układamy na placuszku nadzienie pozostawiając margines. Składamy na pół i sklejamy brzegi.
Na patelni rozgrzewamy olej i smażymy pierogi po 3 minuty z każdej strony.
Jeśli się za szybko rumienią zmniejszamy ogień.
Podajemy gorące.



Komentarze

  1. Fajne! Serio bez gotowania i pieczenia tylko od razu na petelnię? Ciekawe czy mój pradziadek takie jadał,on był bardzo pierogowy a urodził się na Wschodzie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Intrygujący przepis. Bez gotowania? Przypomina mi trochę naleśnika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bez gotowania! mięso jest w środku w cienkiej warstwie więc po usmażeniu nie jest surowe :)

      Usuń
  3. No właśnie ;-) mnie też pierwsze przyszło do głowy - jak to, bez uprzedniej obróbki mięsa? Czyli to wychodzi taki ala tatar czy to mięso się jednak udusi? Zastanawiające...
    A gdyby się chciało zrobić jednak z jagnięciną to czy jakieś dodatkowe przyprawy dorzucić?
    Dziękuję za ciekawy przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bez wcześniejszego przygotowania! mięso zdąży się usmażyć razem z reszta pieroga :)
      Jagnięcina nie wymaga innych przypraw :)
      Polecam się na przyszłość!

      Usuń
  4. czy śmietana kwaśna czy słodka

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty