Kotleciki jaglane z groszkiem czyli Super Dzień Mamy i Mały Łakomczuch w Kuchni

To był wyjątkowy dla mnie dzień. Córcia skoro świt zaczęła krzątać się po kuchni a potem zaserwowała naleśniki! poradziła sobie sama z jajkami, odmierzaniem a nawet ze smażeniem :) duma mnie rozpierała a śniadanie było pyszne.

Potem przyszła pora obiadu i co? otóż Córcia postanowiła zrobić kotleciki! niestety nie przeczytała przepisu do końca i choć bardzo się starała część czynności przejęłam ja. Sama kroiła, gotowała kaszę, mieszała. Mi pozostało uformować kotleciki i je usmażyć. 
Nasze wspólne zmagania zaowocowały pysznymi kotlecikami. 
Przepis na to danie pochodzi z kart "Gotuj z dzieckiem".

Kotleciki jaglane z groszkiem

1 szkl. kaszy jaglanej
4 łyżki zielonego groszku (może być mrożony)
6 pieczarek
1 cebula
2 łyżki masła
1 jajko
1 łyżka szczypiorku
bułka tarta do obtoczenia
olej do smażenia


Kaszę przelewamy zimna woda a następnie wrzątkiem. Do garnka wlewamy 3 szkl. wody, wsypujemy szczyptę soli, zagotowujemy a następnie dodajemy kaszę.
Gotujemy ja na małym ogniu przez ok 20 minut, mieszamy co jakiś czas.
Pieczarki i cebule obieramy i kroimy w kosteczkę. Na patelni rozpuszczamy masło i podsmażamy na rumiano grzyby i cebulę.
Do ugotowanej kaszy dodajemy cebulę, pieczarki, szczypiorek, groszek, jajko oraz pieprz. Mieszamy i formujemy kotleciki. Obtaczamy je w bułce tartej i smażymy na rozgrzanym oleju. Powinny mieć z obu stron rumiany kolor.

Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty