Chlebek dyniowy czyli poWeekendowe Lakocie odc.140

Jego słoneczna barwa i korzenny aromat urzekły wszystkich członków rodziny.
Oto kolejne weekendowe ciacho pachnące Świętami. Czego tu się innego spodziewać skoro do Wigilii pozostał już niecały miesiąc! 
Jeśli lubicie wilgotne ciasta to bardzo przypadnie Wam do gustu. Znalazłam go w listopadowej KUCHNI, w dziale Marty Dymek. Oczywiście trochę go zmodyfikowałam.
Ilość mleka podana w oryginalnym przepisie wg mnie była za mała, może wszystko zależy od wilgotności dyni, więc dolałam jeszcze 100 ml. Zmieniłam tez proporcje sody i proszku do pieczenia.






Chlebek dyniowy

2 szkl. mąki pszennej
po poł łyżeczki sody i proszku do pieczenia
po pół łyżeczki imbiru i cynamonu
1/4 łyżeczki mielonych goździków
szczypta soli

szklanka puree z dyni
150 ml cukru trzcinowego
po 1/2 szkl. oleju i mleka
łyżeczka octu jabłkowego
1 łyżeczka skórki otartej z cytryny

lukier:
cukier puder
sok z cytryny

Suche składnik łączymy w misce.
W drugim naczyniu miksujemy mokre składniki z cukrem.
Łączymy zawartość obu misek. Nie miksujemy za długo tylko tak jak w przypadków ciasta na muffiny do połączenia składników.
Ciasto przekładamy do foremki wyłożonej papierem do pieczenia.
Pieczemy w 180 st.C ok 45 minut.
Ciasto lekko studzimy a następnie lukrujemy lukrem powstałym z utarcia cukru pudru z sokiem z cytryny.


Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty