Ciasteczka kasztanowo-orzechowe Dolcetti alle nocciole czyli poWeekdnowe Łakocie odc.163

Małżon ogląda najnowszy numer KUCHNI, który sam osobiście mi zanabył. Ogląda i ogląda, stwierdza, że nic w nim nie ma, po czym nagle doznaje olśnienia i o oznajmia "O a coś takiego bym zjadł!". Podchodzę, sprawdzam i doznaje szoku... Na zdjęciu widzę włoski placek z mąki kasztanowej z piniami... Mija kilka dni, próbujemy kupić mąkę kasztanową w ludzkiej cenie. W końcu na bazarku przy Marymoncie udaje się ją kupić 50 zł za kg czyli nie tak najgorzej.
Już, już mam się zabierać za robienie placka... okazuje się, że nie mam ani orzeszków piniowych, ani suszonych wiśni. To nic, robię ciasteczka, też z KUCHNI nr.12/2017, też z mąki kasztanowej. 
Bajeczne! to mało powiedziane :)
A jakbyście zastanawiali się gdzie kupić taką ładną deskę to podpowiadam, że ja swoją znalazłam w sklepie TARKA I MIARKA, w całkiem dobrej cenie.


Ciasteczka kasztanowo-orzechowe Dolcetti alle nocciole

2 białka
150 g startych orzechów laskowych (u mnie pół na pół orzechy i migdały, ze skórką, rozdrobnione w blenderze)
po 60 g cukru pudru i mąki kasztanowej
dodatkowy cukier puder do obtoczenia


Piekarnik nagrzewamy do 180 st.C.
Wszystkie składniki mieszamy na gęstą, lejąca masę.
Z masy kulamy ciasteczka, każde ciasteczka obtaczamy w cukrze pudrze, otrzymamy ok.16 szt. i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.



Ciasteczka pieczemy ok 20 minut aż ładnie spuchną. Powinny też popękać. Ważne jest by sprawdzać czy ciasteczka nie przypalają się.
Upieczone ciasteczka studzimy. Z początku są bardzo twarde ale miękną po kilku godzinach.

Komentarze

  1. Skad ja to znam, jak juz mam proso, to nie mam czerwonej papryki. Jak zastapie ja porem, to nie mam tymianku. W rezultacie powstaje calkiem inne danie niz chcialam wyprobowac :-) Ciasteczka przepiekne, musze gdzies zapisac ten przepis,moze na Durszlaku. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty