Owsiane ciastka z jabłkiem i cynamonem czyli Słodki Czwartek odc.145

Czwartek, tłusty czy nie tłusty, nastał już kilka godzin temu. 
Jak wspomniałam Wam, w którymś z postów, dzisiaj nie smażę pączków, nie wycinam faworków.
Dzisiaj prawie nie będzie mnie w domu! warsztatuję! nim jednak udam się do CookUpu uczyć się nowych technik piekę zdrowe, owsiano-jabłkowe ciacha idealne wprost do śniadaniówki czy lunchboxu.
Przepis znalazłam na stronie Kwestii Smaku. Zmodyfikowałam go jednak troszkę. 
Ciastka smakowały wszystkim domownikom.


Owsiane ciastka z jablkiem i cynamonem

100 g płatków owsianych
90 g mąki pszennej pełnoziarnistej lub owsianej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1,5 łyżeczki mielonego cynamonu
odrobina soli
1 jajko
2 łyżki masła
110 ml miodu lub syropu klonowego (u mnie objętosciowo pól na pół cukier trzcinowy i syrop klonowy)
1 jabłko


Do miski wsypujemy płatki owsiane, wsypujemy mąkę, proszek do pieczenia, cynamon i sól. Mieszamy.
Do drugiej miski wbijamy jajko, dodajemy roztopiony i ostudzony tłuszcz oraz syrop klonowy (+ cukier) lub miód i mieszamy.
Dodajemy suche składniki. Mieszamy i  wkładamy do lodówki na czas gdy przygotowujemy jabłko.
Pozbawiamy je skórki, ogryzka, kroimy na ćwiartki, a nastepnie kroimy w kosteczkę.
Piekarnik nagrzewamy do 170 st.C.
Masę wyjmujemy z lodówki i wymieszać z jabłkiem.
Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia nakładamy po pełnej łyżce masy.
Zwilżonymi dłońmi formujemy kształtne koła.
Wstawiamy ciastka do nagrzanego piekarnika i pieczemy przez ok. 12 minut.

Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty